ramkade

ramkade

ramkade
ramkade

ramkade

ramkade

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروان شناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی


پاورپوینت معاینه وضعیت روانی شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

معاینه وضعیت روانی، بخشی از ارزیابی بالینی است که مجموع مشاهدات و برداشت‌های معاینه‌کننده را در مورد یک بیمار روانی به هنگام مصاحبه توصیف می‌کند. در حالی که شرح حال و سابقه بیمار ثابت باقی می‌ماند، وضعیت روانی او ممکن است روزبه‌روز یا ساعت‌به‌ساعت تغییر یابد

معاینه وضعیت روانی در اصل از معاینه پزشکی بدنی الگو گرفته است. همان‌گونه که معاینه پزشکی بدنی برای بررسی سیستم‌های عمده‌ بدن طراحی می‌شود، معاینه وضعیت روانی نیز سیستم‌های عمده کارکرد روانی را از لحاظ روان‌پزشکی بررسی می‌کند.

در دهه‌های اخیر این روش، کانون اصلی ارزیابی بیماران در بسیاری از موقعیت‌های روان‌پزشکی بوده است. داده‌های خام حاصل از معاینه وضعیت روانی به طور انتخابی با دیگر اطلاعات مربوط به سوابق

کلی، یکپارچه می‌شود تا یک تصویر منسجم از فرد به دست آید و سرانجام به تشخیص منتهی شود

معاینه وضعیت روانی، اصولا با هدف وجود یا عدم وجود مشکلات شناختی، هیجانی یا رفتاری صورت می‌گیرد.  معاینه‌کننده در معاینه وضعیت روانی مقوله‌های زیر را مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهد:

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه
وضع ظاهری و رفتار کلی
رفتار حرکتی
تکلم
رابطه بین درمان‌گر و بیمار
احساس
ادراک
تفکر
محتوا و فرایند تفکر
قابلیت اعتماد
پایان 

 

عنوان : معاینه وضعیت روانی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.16 مگابایت

تعداد صفحات : 48 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت در مورد همدان

پاورپوینت در مورد همدان

اسلاید همدان تحقیق آشنایی با آداب و رسوم همدان آداب و رسوم ازدواج در همدان اسلاید پاورپوینت سوغات و صنایع دستی همدان اسلاید درباره همدان اسلاید کامل درباره همدان

دانلود پاورپوینت در مورد همدان

اسلاید همدان 
تحقیق آشنایی با آداب و رسوم همدان 
آداب و رسوم ازدواج در همدان اسلاید
پاورپوینت سوغات و صنایع دستی همدان
اسلاید درباره همدان 
اسلاید کامل درباره همدان
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل zip
حجم فایل 8441 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 215

فرمت فایل :pptx

دارای 215 صفحه

فهرست و مطالب آورده شده در اسلاید :

معرفی شهر همدان

جایگاه تاریخی همدان

آب و هوا

شهرهای خواهرخوانده

گویش و زبان

غذاهای سنتی استان همدان

سوغات و صنایع دستی همدان


لباس محلی همدان
پوشاک مردان

پوشاک زنانآشنایی با آداب و رسوم عید نوروز در همدان

آداب و رسوم ازدواج در همدان

مراسم عزاداری درهمدان

آداب و رسوم مردم همدان در ماه رمضان

دانلود پاورپوینت در مورد همدان

پاورپوینت روانشناسی شکنجه

پاورپوینت روانشناسی شکنجه در 26 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

پدیده «شکنجه» به عنوان رفتاری که از انسان‌ها سر می زند، از نگاه روانشناسی چگونه تبیین می‌شود؟

چه رابطه روانشناسانه ای بین شکنجه گر و شکنجه شونده پدید می‌آید؟

اقسام شکنجه چیست؟

عوارض روان شناختی شکنجه چیست؟

آیا آنچه گفتید گریزناپذیر است یا راه‌هایی برای اجتناب هست؟

 

بخشی از متن

مقدمه

روانشناسی شکنجه – پدیده‌ها فراتر از زیبایی و زشتی نیازمند تأمل‌اند. اگر زیبایی مسحورمان کند و زشتی ما را به گریز وادارد، در جهانی که آمیخته پیچیده‌ای از زیبایی و زشتی است. تحسین و تقبیح بدون تحلیل و آسیب شناسی علمی، گاه بسیاری را به دام بحث‌هایی فروغلتانده است که به ستیزه‌های کودکانه می‌ماند. اما بلوغ در تعامل اجتماعی نیازمند تحمل و تأمل است.

پدیده «شکنجه» به عنوان رفتاری که از انسان‌ها سر می زند، از نگاه روانشناسی چگونه تبیین می‌شود؟

زیگموند فروید بنیانگذار مکتب «روانکاوی» بر پایه مطالعات علمی و مشاهدات بالینی خود در طول سالیان، به این نتیجه رسید که دو رانه یا سائق (der Trieb) که از تحریکات جسمانی و زیست شناختانه درونی انسان سرچشمه می‌گیرند، پشت رفتارهای بشری قرار دارند. یکی از آنها رانه ویرانگری (Destruktionstrieb) یا مرگ (Todestrieb) است که منشاء پرخاشگری است.

این رانه انسان را به سوی نفرت (Heb)، خشونت، رفتارهای پرخاشگرانه از تخریب تا کشتن سوق می‌دهد. وقتی در بستر جنسی است، حالت‌های سادیستی و مازوخیستی را موجب می‌شود، وقتی به سوی خود بازمی گردد، شاهد مالیخولیا (ملانکولی Melancholie) و افسردگی هستیم که تا خودکشی و از بین بردن خود می‌تواند استمرار یابد. در بافتار سیاسی – اجتماعی، اراده معطوف به قدرت (Wille zur Macht) را از این منشأ شاهدیم. اگر خدایان را بازتاب فرافکنی (Prejektion) بشری بینگاریم که انسان خواست، نیازها و تکانش ها و آرزوهای خود را در الهه‌ای مجسم می‌کرده است، الهه تاناتوس، خدای مرگ و ویرانی، نمادی از این سائق است که فروید نیز گاهی در نگاشته‌های خود، این رانه را، تاناتوسی می‌خواند. باری در تحول رشدی فردی و اجتماعی، ارضای این رانه یا سائق به سمت مدیریت شدن توسط اصل واقع گرایی (Realitalsprinzip) پیش می‌رود. سازوکارهای دفاعی عقلانی سازی (Intellektualisierung) و والایشگری (Subimierung) این امکان را فراهم می‌آورند که فرد بدون آسیب زدن به دیگری، محیط یا خود، بتواند این رانه یا سائق را ارضا کند.

مثلاً مبارزه‌های تن به تن، قاعده مند می‌شود و در ساختار ورزشی با اصولی اخلاقی و انسانی به مسابقه تبدیل می‌شود یا از عرصه عمل بیرونی، صرفاً تخیلی می‌شود و به شکل داستان، نمایش، فیلم، بازی کامپیوتری و… تبدیل می‌شود. در سطوح عالی‌تر اجتماعی به جای مبارزه نظامی، چالش دیپلماتیک را شاهدیم. نظام‌های حقوقی نیز با وضع مقررات و قوانین و نیز مجازات‌ها (که خود ریشه در همین سائق دارد)، در نظم بخشی اجتماعی به این رانه، کوشا هستند. این پیش درآمد را از این جهت گفتم تا به خاستگاه شکنجه اشاره کنم.

شکنجه از عینی‌ترین سطح، یعنی شکنجه جسمی، تا انتزاعی‌ترین سطح، یعنی شکنجه روانی، ریشه در همین رانه ویرانگری دارد و معمولاً در خدمت اراده معطوف به قدرت است، چرا که شکنجه گر جزیی از ساختار یک اجتماع است. این افراد از جهت فردی، نظام روانی رشدیافته ای ندارند چرا که نمی‌توانند جایگزین درستی برای پاسخ به این رانه روانشناسی پیدا کنند و ارضای میل به خشونت و پرخاشگری باید از مجرای آسیب جسمانی به یک انسان دیگر بگذرد و نیز از آنجا که نظام روانی آنها رشدیافته نیست، معمولاً محذور اخلاقی پیدا نمی‌کنند، یعنی مانع اخلاقی برای این کار نمی‌بینند. در روانشناسی رشد و تحول، ثابت شده است که به موازات شکل گیری و رشد نظام‌های ارزشی و اخلاقی در انسان‌ها، بازداری‌های درونی افراد از کارهای غیراخلاقی بیشتر می‌شود. فرق یک کودک سه ساله با یک انسان بالغ از منظر روانشناسی اخلاقی، فرق ناپیروی اخلاقی و خودپیروی اخلاقی است (Autonomous).

کودک می‌خواهد بدون هیچ محدودیتی به رانه‌ها و خواست‌های درونی‌اش پاسخ گوید، اما بزرگسال رشدیافته که نظام اخلاقی دارد، این خواست‌ها را با توجه به ارزش‌های اخلاقی و واقعیات بیرونی محک می زند و می‌کوشد پاسخی صحیح برای آنها بیابد. البته بزرگسالان بسیاری هستند که از جهت تحول اخلاقی، دچار کودک ماندگی هستند.

و ...

شرح مراحل ساخت یک نمونه دستگاه تولید بیوگاز و آزمایش آن با کود حیوانی

به مجموعه گازهای تولیدی حاصل از هضم و دفع فضولات، اعم از انسانی، گیاهی و حیوانی که در نتیجه فقدان اکسیژن و فعالیت باکتری¬های غیر هوازی خصوصاً باکتریهای متان¬زا تولید می¬شود، بیوگاز گفته می¬شود این گاز به طور طبیعی در باتلاق¬ها، مرداب¬ها و یا مک
دسته بندی زیست شناسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 10280 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145
شرح مراحل ساخت یک نمونه دستگاه تولید بیوگاز و آزمایش آن با کود حیوانی

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

مهم¬ترین مسئله¬ای که در قرن 21 بشریت با آن مواجه است مسئله انرژی و سوخت می¬باشد. زیرا از یک طرف تعداد صنایع مصرف کننده انرژی رو به افزایش است و از طرف دیگر سوخت¬های فسیلی (مهم¬ترین انرژی¬ مصرفی این صنایع) رو به اتمام می¬باشند. این در حالی است که هم اکنون آلودگی¬هایی که این سوخت¬ها ایجاد می¬کنند، موجب مشکلاتی در جهان گردیده است و اتحادیه¬های جهانی در حال تصویب قانون¬هایی مبنی بر حذف یا به حداقل رساندن مصرف این سوخت¬ها در دهه¬های آینده می¬باشند. بنابراین تمام کشورهای صنعتی، نیمه صنعتی و حتی اکثر کشورهای جهان سوم در تلاش¬اند تا برای جایگزین کردن این سوخت¬ها چاره¬ای بیاندیشند و اتمام این منابع را به تأخیر اندازند (عدل و همکاران، 1379).
در جوامع کنونی وجود انرژی مستمر، پایدار و اقتصادی لازمه هر¬گونه توسعه و رشد اقتصادی می¬باشد. پس از انقلاب صنعتی، انرژی به تدریج به یکی از عوامل اصلی در تولید ملی و حرکت چرخ¬های اقتصادی کشورهای صنعتی و به دنبال آن، سایر کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است (ثقفی، 1382). اقتصاد و تمدن کنونی تا حدی به انرژی وابسته است که تصور حتی لحظه¬ای ادامه زندگی در عصر حاضر بدون انرژی امکان پذیر نیست. به طوری¬که با اختلال و یا توقف در عرضه¬ی آن، ماشین اقتصاد از کار خواهد افتاد. بنابراین تمامی کشورها در صدد هستند به هر نحو ممکن از انرژی مستمر و پایداری برخوردار باشند. از طرفی رشد اقتصادی و افزایش تقاضای انرژی در جهان سبب شده که قیمت نفت و گاز افزایش پیدا کرده و اتکا به این منابع برای تأمین انرژی کاهش یابد (تابنده، 1376).
منابع فسیلی مرسوم و تجدید ناپذیر تأثیر شگرفی بر امنیت انرژی دارند. این مسئله بسیاری از کشورهای جهان را واداشته است که به مسئله امنیت عرضه انرژی تمایل پیدا کرده و به تغییرات گسترده¬ای در اقتصاد انرژی خود اهتمام تام ورزند. در این زمینه پیشرفت¬های فناوری، نوید بخش راه حل¬هایی نو درباره تولید انرژی مورد نیاز بشر است. با شناسایی این روش¬های جدید، گامی بلند در زمینه تغییر زیرساخت¬های تولید انرژی برداشته شده است (علیزاده، 1375). استفاده از ذخایر نامحدود انرژی تجدیدپذیر در این خصوص تأثیرات مهمی دارد. گستردگی و توزیع این عوامل در طبیعت باعث شده است که سیستم¬های تولید انرژی به سمت سیستم¬های محلی پیش رود؛ که انرژی¬های نوین به خوبی می-توانند برای این منظور به کار گرفته شود. هم اکنون مسائلی مانند انرژی، محیط زیست، ازدیاد مواد زائد خطرناک، اتمام پذیری منابع فسیلی و رشد فزاینده مصرف انرژی از جمله مفاهیمی هستند که تحقیقات مختلفی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. به واقع این مسائل روشن می¬کنند که دیگر نمی¬توان به منابع موجود انرژی متکی بود (تابنده، 1376). در حقیقت، انجام تحقیقات گسترده در جهت دستیابی به منابع جدید و سالم که در چند دهه¬ی اخیر توسعه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند را می‌توان بیانگر میزان اهمیت این نوع مفاهیم و علوم مرتبط به آنها دانست.
هم اکنون بیشتر کشورهای جهان برنامه¬های خود را طوری تنظیم کرده¬اند تا با بهینه کردن مصرف این منابع بر عمر منابع فسیلی خود بیفزایند و این در حالی است که با به کارگیری فناوری انرژی¬های تجدید پذیر سعی دارند که میزانی از سهم مصرف منابع فسیلی را بر عهده این منابع بگذارند تا هم عمر منابع فسیلی را به تأخیر اندازند و هم جایگزینی برای آن یافته باشند (حیدری، 1365). مدارک بسیاری وجود دارد که سیاست¬های انرژی جهانی که استفاده¬ کار¬آمد از سوخت¬های فسیلی و انرژی را ارتقاء می¬دهند، به لحاظ محیطی غیر مسئولانه هستند؛ زیرا آن¬ها باعث فساد جدی محیطی در سطوح محلی، منطقه¬ای و جهانی می¬گردند. مطالعات نشان داده¬اند که با ادغام منابع انرژی تجدید پذیر و ترکیب انرژی کلی، هر یک از این تأثیرات محیطی منفی را می¬توان کاهش داد، یا مانع آن شد (حیدری، 1365). باید اذعان داشت که در قرن 21 سوخت¬های فسیلی کم کم جای خود را به انرژی¬های تجدید پذیر (انرژی خورشیدی، بادی، برق آبی، بیومس، زمین¬گرمائی و غیره) خواهند داد. در میان این انرژی¬ها، بیوگاز حاصل از بیومس، از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است. در این میان، بیوگاز به علت سالم‌سازی محیط زیست، تولید انرژی و کود مرغوب و قابلیت ایجاد آن در جوار اجتماعات بشری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است (الماسی، 1361). گرچه شناسایی بیوگاز در جهان سابقه¬ای طولانی دارد، اما استفاده عمومی و رایج آن در خلال قرن اخیر و بویژه در سه دهه گذشته بوده است. بیوگاز که منبع آن توده¬های زیستی است، در انتخاب منابع جایگزین انرژی برای روستاها، مورد ایده آلی می¬باشد، بدین مفهوم که ارزان بوده و به لحاظ تولید و منشأ، محلی است. همچنین منبعی از انرژی است که برای چندین کاربری از جمله: گرم کردن، روشن کردن، ایجاد توان الکتریکی با مقیاس کوچک و غیره سودمند می¬باشد. از طرفی بیوگاز علاوه بر تولید انرژی باعث تولید کود کشاورزی و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و کنترل بیماری¬ها می¬شود. همچنین راه حلی مناسب برای ‏دفع مواد زائد جامد می¬باشد (دهقان و همکاران، 1365). فاضلاب و مواد زائد جامدی که توسط صنایع و جوامع تولید می¬گردد، باعث آلودگی ‏شدید محیط می¬شوند که می-توان با فناوری بیوگاز خطرات ناشی از این مواد را به شدت کاهش داد و از انرژی و ‏کود تولیدی آن نیز استفاده نمود (رضویان، 1374). استحصال بیوگاز را می-توان از فرآیند¬های بی هوازی تصفیه فاضلاب (‏UASB) و همچنین از محل¬های دفن زباله نیز انجام داد و بخشی از هزینه¬های مصرفی این سایت¬ها را جبران نمود (حیدری، 1365). منافع زیست محیطی سیستم¬های بیوگاز حتی فراتر از سیستم¬های تصفیه مرسومی است که تاکنون مورد استفاده ‏قرار می¬گرفتند. این منافع، علاوه بر آنچه بیان شد، شامل کنترل بو، بهبود ‏کیفیت آب و هوا، بهبــود ارزش غذایی کــود تولیدی، کاهش میزان انتشار گازهای گلخــانه¬ای و دست¬یابی به ‏بیوگاز به عنوان یک منبع انرژی می¬باشد؛ ‏که خود بیوگاز تولیدی می¬تواند به طور همزمان انرژی الکتریکی و حرارتی تولید کند (تابنده، 1376). در این پژوهش ابتدا مدلی از رآکتور بیوگاز برای تولید بیوگاز در مزرعه طراحی و ساخته شد. سپس این دستگاه مورد آزمایش قرار گرفت تا علاوه بر مشخص شدن صحت کار آن، گاز  
تولیدی حاصل از کود مرغی و کود بلدرچین مورد آزمایش و مقایسه قرار گیرد.


شرح مراحل ساخت یک نمونه دستگاه تولید بیوگاز و آزمایش آن با کود حیوانی

به مجموعه گازهای تولیدی حاصل از هضم و دفع فضولات، اعم از انسانی، گیاهی و حیوانی که در نتیجه فقدان اکسیژن و فعالیت باکتری¬های غیر هوازی خصوصاً باکتریهای متان¬زا تولید می¬شود، بیوگاز گفته می¬شود این گاز به طور طبیعی در باتلاق¬ها، مرداب¬ها و یا مک

دانلود شرح مراحل ساخت یک نمونه دستگاه تولید بیوگاز و آزمایش آن با کود حیوانی

گازهای تولیدی هضم و دفع فضولات انسانی گیاهی حیوانی
فقدان اکسیژن
فعالیت باکتریهای غیر هوازی
باکتریهای متان زا بیوگاز گاز
دسته بندی زیست شناسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 10280 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145

 

مهم¬ترین مسئله¬ای که در قرن 21 بشریت با آن مواجه است مسئله انرژی و سوخت می¬باشد. زیرا از یک طرف تعداد صنایع مصرف کننده انرژی رو به افزایش است و از طرف دیگر سوخت¬های فسیلی (مهم¬ترین انرژی¬ مصرفی این صنایع) رو به اتمام می¬باشند. این در حالی است که هم اکنون آلودگی¬هایی که این سوخت¬ها ایجاد می¬کنند، موجب مشکلاتی در جهان گردیده است و اتحادیه¬های جهانی در حال تصویب قانون¬هایی مبنی بر حذف یا به حداقل رساندن مصرف این سوخت¬ها در دهه¬های آینده می¬باشند. بنابراین تمام کشورهای صنعتی، نیمه صنعتی و حتی اکثر کشورهای جهان سوم در تلاش¬اند تا برای جایگزین کردن این سوخت¬ها چاره¬ای بیاندیشند و اتمام این منابع را به تأخیر اندازند (عدل و همکاران، 1379). 
در جوامع کنونی وجود انرژی مستمر، پایدار و اقتصادی لازمه هر¬گونه توسعه و رشد اقتصادی می¬باشد. پس از انقلاب صنعتی، انرژی به تدریج به یکی از عوامل اصلی در تولید ملی و حرکت چرخ¬های اقتصادی کشورهای صنعتی و به دنبال آن، سایر کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است (ثقفی، 1382). اقتصاد و تمدن کنونی تا حدی به انرژی وابسته است که تصور حتی لحظه¬ای ادامه زندگی در عصر حاضر بدون انرژی امکان پذیر نیست. به طوری¬که با اختلال و یا توقف در عرضه¬ی آن، ماشین اقتصاد از کار خواهد افتاد. بنابراین تمامی کشورها در صدد هستند به هر نحو ممکن از انرژی مستمر و پایداری برخوردار باشند. از طرفی رشد اقتصادی و افزایش تقاضای انرژی در جهان سبب شده که قیمت نفت و گاز افزایش پیدا کرده و اتکا به این منابع برای تأمین انرژی کاهش یابد (تابنده، 1376). 
منابع فسیلی مرسوم و تجدید ناپذیر تأثیر شگرفی بر امنیت انرژی دارند. این مسئله بسیاری از کشورهای جهان را واداشته است که به مسئله امنیت عرضه انرژی تمایل پیدا کرده و به تغییرات گسترده¬ای در اقتصاد انرژی خود اهتمام تام ورزند. در این زمینه پیشرفت¬های فناوری، نوید بخش راه حل¬هایی نو درباره تولید انرژی مورد نیاز بشر است. با شناسایی این روش¬های جدید، گامی بلند در زمینه تغییر زیرساخت¬های تولید انرژی برداشته شده است (علیزاده، 1375). استفاده از ذخایر نامحدود انرژی تجدیدپذیر در این خصوص تأثیرات مهمی دارد. گستردگی و توزیع این عوامل در طبیعت باعث شده است که سیستم¬های تولید انرژی به سمت سیستم¬های محلی پیش رود؛ که انرژی¬های نوین به خوبی می-توانند برای این منظور به کار گرفته شود. هم اکنون مسائلی مانند انرژی، محیط زیست، ازدیاد مواد زائد خطرناک، اتمام پذیری منابع فسیلی و رشد فزاینده مصرف انرژی از جمله مفاهیمی هستند که تحقیقات مختلفی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. به واقع این مسائل روشن می¬کنند که دیگر نمی¬توان به منابع موجود انرژی متکی بود (تابنده، 1376). در حقیقت، انجام تحقیقات گسترده در جهت دستیابی به منابع جدید و سالم که در چند دهه¬ی اخیر توسعه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند را می‌توان بیانگر میزان اهمیت این نوع مفاهیم و علوم مرتبط به آنها دانست.
هم اکنون بیشتر کشورهای جهان برنامه¬های خود را طوری تنظیم کرده¬اند تا با بهینه کردن مصرف این منابع بر عمر منابع فسیلی خود بیفزایند و این در حالی است که با به کارگیری فناوری انرژی¬های تجدید پذیر سعی دارند که میزانی از سهم مصرف منابع فسیلی را بر عهده این منابع بگذارند تا هم عمر منابع فسیلی را به تأخیر اندازند و هم جایگزینی برای آن یافته باشند (حیدری، 1365). مدارک بسیاری وجود دارد که سیاست¬های انرژی جهانی که استفاده¬ کار¬آمد از سوخت¬های فسیلی و انرژی را ارتقاء می¬دهند، به لحاظ محیطی غیر مسئولانه هستند؛ زیرا آن¬ها باعث فساد جدی محیطی در سطوح محلی، منطقه¬ای و جهانی می¬گردند. مطالعات نشان داده¬اند که با ادغام منابع انرژی تجدید پذیر و ترکیب انرژی کلی، هر یک از این تأثیرات محیطی منفی را می¬توان کاهش داد، یا مانع آن شد (حیدری، 1365). باید اذعان داشت که در قرن 21 سوخت¬های فسیلی کم کم جای خود را به انرژی¬های تجدید پذیر (انرژی خورشیدی، بادی، برق آبی، بیومس، زمین¬گرمائی و غیره) خواهند داد. در میان این انرژی¬ها، بیوگاز حاصل از بیومس، از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است. در این میان، بیوگاز به علت سالم‌سازی محیط زیست، تولید انرژی و کود مرغوب و قابلیت ایجاد آن در جوار اجتماعات بشری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است (الماسی، 1361). گرچه شناسایی بیوگاز در جهان سابقه¬ای طولانی دارد، اما استفاده عمومی و رایج آن در خلال قرن اخیر و بویژه در سه دهه گذشته بوده است. بیوگاز که منبع آن توده¬های زیستی است، در انتخاب منابع جایگزین انرژی برای روستاها، مورد ایده آلی می¬باشد، بدین مفهوم که ارزان بوده و به لحاظ تولید و منشأ، محلی است. همچنین منبعی از انرژی است که برای چندین کاربری از جمله: گرم کردن، روشن کردن، ایجاد توان الکتریکی با مقیاس کوچک و غیره سودمند می¬باشد. از طرفی بیوگاز علاوه بر تولید انرژی باعث تولید کود کشاورزی و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و کنترل بیماری¬ها می¬شود. همچنین راه حلی مناسب برای ‏دفع مواد زائد جامد می¬باشد (دهقان و همکاران، 1365). فاضلاب و مواد زائد جامدی که توسط صنایع و جوامع تولید می¬گردد، باعث آلودگی ‏شدید محیط می¬شوند که می-توان با فناوری بیوگاز خطرات ناشی از این مواد را به شدت کاهش داد و از انرژی و ‏کود تولیدی آن نیز استفاده نمود (رضویان، 1374). استحصال بیوگاز را می-توان از فرآیند¬های بی هوازی تصفیه فاضلاب (‏UASB) و همچنین از محل¬های دفن زباله نیز انجام داد و بخشی از هزینه¬های مصرفی این سایت¬ها را جبران نمود (حیدری، 1365). منافع زیست محیطی سیستم¬های بیوگاز حتی فراتر از سیستم¬های تصفیه مرسومی است که تاکنون مورد استفاده ‏قرار می¬گرفتند. این منافع، علاوه بر آنچه بیان شد، شامل کنترل بو، بهبود ‏کیفیت آب و هوا، بهبــود ارزش غذایی کــود تولیدی، کاهش میزان انتشار گازهای گلخــانه¬ای و دست¬یابی به ‏بیوگاز به عنوان یک منبع انرژی می¬باشد؛ ‏که خود بیوگاز تولیدی می¬تواند به طور همزمان انرژی الکتریکی و حرارتی تولید کند (تابنده، 1376). در این پژوهش ابتدا مدلی از رآکتور بیوگاز برای تولید بیوگاز در مزرعه طراحی و ساخته شد. سپس این دستگاه مورد آزمایش قرار گرفت تا علاوه بر مشخص شدن صحت کار آن، گاز  
تولیدی حاصل از کود مرغی و کود بلدرچین مورد آزمایش و مقایسه قرار گیرد.

 

 

دانلود شرح مراحل ساخت یک نمونه دستگاه تولید بیوگاز و آزمایش آن با کود حیوانی


روش های عملیاتی استاندارد تعامل انسان با حیوانات

بخش کوچک و کوچکتری از جامعه ما ارتباط مستقیمی با حیوانات مزرعه داشته است قدردانی از ویژگیهای حیواناتی که به ما جامعه غذایی ، فیبر و تفریحی ارائه می دهند ، یک هدف آموزشی ارزشمند است در حالی که دیدن حیوانات از راه دور در یک باغ وحش شهری یک فرصت آموزشی است ، یک باغ وحش حیوان خانگی برای ارتباط نزدیک تری با حیوانات مورد علاقه فراهم می کند باغ وحش حیوان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
روش های عملیاتی استاندارد تعامل انسان با حیوانات

فروشنده فایل

کد کاربری 23246

بخش کوچک و کوچکتری از جامعه ما ارتباط مستقیمی با حیوانات مزرعه داشته است. قدردانی از ویژگیهای حیواناتی که به ما جامعه غذایی ، فیبر و تفریحی ارائه می دهند ، یک هدف آموزشی ارزشمند است. در حالی که دیدن حیوانات از راه دور در یک باغ وحش شهری یک فرصت آموزشی است ، یک باغ وحش حیوان خانگی برای ارتباط نزدیک تری با حیوانات مورد علاقه فراهم می کند. باغ وحش حیوان خانگی این امکان را برای افراد ، در این حالت کودکان ، فراهم می آورد تا حیوانات کوچک (جوجه ، خرگوش) و حیوانات اهلی بزرگتر (مانند بره ها ، کفها و گوساله ها و همچنین شاید مادرانشان) را نگهداری کنند...